Nhny kzkedvelt jtk szablya:
Darts szablyok
A tbla
A darts tbla hsz szektorra van felosztva, s ezek a szektorok egy bizonsos sorrendben fel vannak szmozva egytl hszig, amint az alanti kp mutatja. A szektorok legkls rszn tallhat kls gyr a duplz gyr, a krlbell a szektorok dereknl tallhat gyr a triplz.

A tbla kzepn tallhat kt kisebb kr a kls bull s a bull.
2. Pontozs
A versenyzk felvltva dobnak krnknt 3-3 nyilat. Csak annak a dobsnak van rtke, amikor a dart belell, s benne marad a tblban. A dobs rtkt a nyl ltal eltallt szektor szma adja meg.
Ha azonban a szektoron bell a dupla vagy a tripla gyrbe ll a dart, akkor a szektor szmnak a duplja vagy triplja lesz a dobs rtke.

A fenti kp a tbla fels rszn tallhat szektorok rtkt mutatja. A "legrtkesebb hely" ezek szerint a tbln a tripla huszas.
A kls bull 25, a bull 50 pontot r.
Ha a nyl a kls gyrn kvl ll a tblba, a dobs rtke nulla.
3. Specilis szablyok
A jtk klnbz verziinak szablyai, amelyek a fentieket kiegszitik:
Darts - 501-es jtk szablyai
1. A jtk clja
Mindkt jtkos 501 ponttal kezd. Az egyes dobsok ltal meghatrozott pontszmok levonsra kerlnek az ppen aktulis pontszmbl. Az nyer, aki pontosan elri a nullt oly mdon, hogy az utols dobsa egy dupla, amivel pontosan nulla lesz a pontszma. Se tbb, se kevesebb.
2. A "Bust"
Az n. bust akkor van, ha:
Az adott krben a jtkos tbb pontot dob, mint a kr eltti pontszma (negatv pontszma lenne ha levonnnk)
A jtkosnak 1 pontja maradna levons utn (nem lehet 1 pontot dobni duplval a kvetkez krben)
A jtkos elrn a 0 pontot levons utn, de nem duplval fejezte be
Ilyen esetekben az adott krben szerzett pontok nem kerlnek jvrsra, teht a kvetkez krben ugyanonnan kezdi, mint ahonnan az aktulis krt kezdte.
3. A jtk vge
A jtk addig tart amg valamelyik jtkos elri a 0 pontot. Amelyik jtkos ezt megteszi, a jtkot megnyeri.
Darts - 301 Parchess jtk szablya
1. A jtk clja
Mindkt jtkos 0 ponttal kezd. Az nyer, aki pontosan elri a 301 pontot.
2. A "Bust"
Az n. bust akkor van, ha:
A jtkos pontszma 301 pont fl megy.
Ilyen esetekben az adott krben szerzett pontok nem kerlnek jvrsra, teht a kvetkez krben ugyanonnan kezdi, mint ahonnan az aktulis krt kezdte.
3. Nullzs
Ha az egyik jtkos brmelyik dobsa sorn ugyanazt a pontszmot ri el, mint ami ppen akkor az ellenfelnek is van, az ellenfl pontszmt lenullzza.
4. A jtk vge
A jtk addig tart amg valamelyik jtkos elri a 301 pontot. Amelyik jtkos ezt megteszi, a jtkot megnyeri.
Darts - Krikett szablyok
1. A jtk clja
A Krikett clja, hogy a szektorokat 15-20-ig, valamint a bullt lezrjuk, mieltt ellenfelnk teszi ezt meg. Egy szm lezrshoz hromszor kell eltallni az adott szmot (a dupla kettt, a tripla hrmat r).
2. Pontozs
Ha az egyik jtkosnak le van zrva egy szm, amit jra eltall, s ellenfelnek mg nincs lezrva ugyanaz a szm, akkor a jtkos a szektornak megfelel pontot kapja.
3. A jtk vge
Az a jtkos nyer, aki a 20 kr letelte eltt lezrta az sszes szmot 15-20-ig s a bullt, valamint tbb ponttal rendelkezik, mint ellenfele.
20 kr utn az a jtkos nyer, akinek legtbb pontja van. Ha a pontlls dntetlen hsz kr utn, akkor az a jtkos nyer, akinek tbb szektor van lezrva. Ha ez is dntetlen, akkor extra krk kvetkeznek (max. 10), amelyek sorn az elbbiek szerint szerezhet meg a gyzelem. Ha ezutn sincs dnts, akkor a parti dntetlen.
|